Blog

הבשורה שבחוק ההסדרים – איך היא מטיבה עם בעלי הדירות ומהווה זרז לקידום פרויקטים של תמ”א?

באנו לעשות סדר בחוק ההסדרים! איך חוק ההסדרים נותן מענה לאתגרים בהליך תמ”א? איך מהווה זרז ליציאה לדרך של פרויקטים? איך הוא מטיב עם בעלי הקרקע? רכזנו את הכל כאן

 

התחדשות עירונית היא תהליך ארוך ויכול להרתיע בעלי הדירות לצאת לדרך.

האתגרים הבולטים העומדים בפני הדיירים הרוצים לקדם תמ”א הם: איך משיגים רוב דרוש בקרב הדיירים?  איך יוכלו להבטיח את מיקסום הזכויות המגיעות להם כבעלי קרקע?  איך יוכלו לדעת שהיזם הנבחר יציב ולא יפרוש באמצע התהליך?

 

הבשורה הבולטת בחוק ההסדרים היא הורדת רף ההסכמות במיזמי תמ”א מ- 80% ל- 67%

התיקון בחוק יאפשר קידום ושחרור של פרויקטים של תמ”א 38 אשר בעבר היו תקועים בגלל קומץ דיירים סרבנים ובכך בעתיד יכול להביא להגדלת מספר הדירות באזורי הביקוש ומרכזי הערים.

 

הריסת מתחם מגורים לקראת התחלת בנייה

עיקרי התיקונים בחוק ההסדרים

כפי שציינו הבשורה המשמעותית בחוק החדש היא הורדת רף ההסכמות במיזמי תמ”א מ-80% ל-67% מכלל בעלי הזכויות

מעתה ניתן יהיה לקדם פרויקטים של תמ”א 38 לאחר חתימת 67% מבעלי הזכויות, דבר אשר יקצר את הזמן לקבלת הסכמת כלל הדיירים ולהוצאת הפרויקט אל הפועל.

פטור מס שבח לבעלי 2 דירות בבניין בתמ”א 38/2

בעלים של שתי דירות באותו בניין יהיה זכאי לפטור ממס. עד היום רבים חששו מכניסה לפרויקטים של תמ”א 38 בשל בעלות על 2 דירות בבניין העובר פרויקט תמ”א 38 אשר היו מטילות עליהם חבויות מס שבח גבוהות, אולם, לאור התיקון בחוק, נפתח פתח רחב גם לבעלי הדירות 2 דירות בבניין.

הטבות לקשישים בפרויקט תמ”א

דיירים קשישים מהווים שיעור רחב בקרב סרבנים לקידום התמ”א מסיבות ברורות – תהליך מסוג זה דורש שינוי, מעברים ועשוי להקשות זמנית על איכות חייהם.

החוק החדש מציע הטבות לקשישים מעל גיל 75 לבחירתם: האפשרות לקבל שתי דירות קטנות יותר כדירות התמורה החדשות במקום הדירה הקיימת, או האפשרות למכור ליזם או לאדם אחר את הדירה הישנה ולצאת מהמתחם הקיים לדירה אחרת או לבית אבות .

ההטבות לקשישים אמורות להוות תמריץ, להסיר חסמים ולספק כדאיות כלכלית משמעותית לקשישים לקידום ויציאה להליך תמ”א.

הטבות לחולים סיעודיים

חולים סיעודיים לא היו תחת הגדרה בחוק ולכן לא היו זכאים להטבות בפרויקטים אלו, אולם מהיום – חולים סיעודיים יזכו להטבות זהות שיש לקשישים מעל גיל 75 בפרויקטים של התחדשות עירונית.

תנאי סיום התקשרות בין דיירים ליזם

חוק ההסדרים החדש מציע אפשרות יציאה מהסכם התקשרות עם יזם, אם היזם לא הגיע לתוכנית מפורטת תוך 4 שנים או שהיזם לא יצר קשר עם לפחות 50% מבעלי הדירות תוך שנתיים, הדיירים יכולים לבטל את העסקה באופן חד-צדדי.

 

לסיכום, התיקונים החדשים מיטיבים עם בעלי הדירות ומהווים זרז לקידום פרויקטים של תמ”א . זו ההזדמנות אמיתית לצאת להליך קידום התחדשות עירונית ולשפר את איכות החיים וכמובן להעלות את ערך הדירה!

אנו ברותם שני מקווים שהתיקונים בחוק ההסדרים יאפשרו לקדם בהליך מהיר יותר פרויקטים של תמ”א 38 שבעבר היו תקועים. אנו רואים בהתחדשות העירונית מנוע צמיחה מרכזי של החברה והתושבים ומקווים כי הרפורמות יהיו זרז לקידום תוכניות, שיפור איכות החיים של הדיירים, והגדלת היצע הדירות באזורי הביקוש.

 

בניינים שעברנו התחדשות עירונית רותם שני ברנדייס

 

רותם שני מובילה מצוינות בכל המתווים: יזמות, פינוי בינוי ותמ”א 38 מזה שלושה עשורים החברה, נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ומחזיקה בהיקף פרויקטים של כ 4,500 יחידות.

מאז הקמתה, רותם שני יזמה, תכננה והקימה מתחמי מגורים מעוררי השראה, שהפכו למבוקשים במיוחד במהלך הבנייה ולאחריה.

חושבים על התחדשות עירונית?  זו הזדמנות מעולה להתחיל את התהליך. לחצו כאן לקבל הצעת מחיר

 

 

 

השאירו פרטים לקבלת מידע אודות פרויקטים בשיווק

אולי יעניין אותך גם

מחסני הנמל

© כל הזכויות שמורות
לרותם שני יזמות והשקעות בלבד

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר.
כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב,
אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך.
יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר. כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב, אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך. יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.


© כל הזכויות שמורות לחברת רותם שני יזמות והשקעות בלבד