Blog

משולש הזהב של התחדשות עירונית על פי רותם שני: דיירים, תכנון וחווית מגורים עדכנית

רותם שני | רותם שני

img-2

שלושת האתגרים המשמעותיים ביותר בתחום התחדשות עירונית מתכנסים לשלושה נושאים עיקריים: גיוס הדיירים, אתגרי התכנון ויצירת חווית מגורים עדכנית.
יצאנו לסיבוב בשלושה פרויקטים של חברת רותם שני: מתחם We-R ברעננה, פרויקט Resort בנתניה ופרויקט גבעת הפרחים בתל אביב, כדי ללמוד כיצד מצליחים בחברה להתגבר על האתגרים האלה באופן יצירתי ומעורר השראה.

בעלי הדירות הם השגרירים הטובים ביותר

לפני כמה ימים התכנסו תושבי התחדשות עירונית ברחוב הגדוד העברי ברעננה לאירוע מרגש בו הם נפרדו מהבניינים בהם הם התגוררו עד לאחרונה, וחזו במנופים מתחילים את השלב הראשון בדרך להתחדשות עירונית.
עד כאן, הכל נשמע מוכר ואפילו סטנדרטי, אבל רותם שני, אחת מהחברות המובילות בישראל בתחום התחדשות עירונית, המובילה את פרויקט WE-R בגדוד העברי ברעננה, עושה את הדברים אחרת…
פני וויטיס, דיירת שעברה להתגורר במתחם לפני כ- 51 שנים מספרת: “האירוע היום מרגש מאוד מבחינתנו: זוהי נקודת ההתחלה להגשמת החלום והחזון שלנו, ומהווה מבחינתו הישג אדיר שעבדנו עליו לא מעט. בעלי ואני היינו חברים בנציגות ואנחנו זוכרים טוב את המעבר מדלת לדלת, את ההיכרות והחברות שנרקמה עם הדיירים במתחם ולכן אנחנו שמחים מאוד להיות פה היום”.

דליה טוריסקי, סמנכ”ל השיווק של רותם שני מספרת: “אנחנו ערים לדרך הארוכה והמורכבת שעושים הדיירים בפרויקטים בהתחדשות עירונית ויודעים כי לצד אי הוודאות, יש מימד רגשי מאוד משמעותי שמורכב מהעובדה כי הבית של כל אחת ואחד מהם הוא כספת של זיכרונות, סיפורים וחוויות אישיים ומשפחתיים. לכן, לצד הדרך המשותפת שהצוותים המקצועיים שלנו עושים איתם, אנחנו מקדישים משאבים ניכרים ותשומת לב מיוחדת, כדי להנציח את כל אלה.
השקות הפרויקטים שלנו שמות את הדיירים במרכז, ואת הזיכרונות והחוויות שלהם עד כה. בהפקתם אנחנו מתחילים בפגישות עם הדיירים, מצלמים אותם ואת האוצרות האישיים שלהם בוידאו ובסטילס, ויוצרים מהם קפסולות זיכרונות ייחודית המוצגות כתערוכה, וסרטון בהם הם מספרים על החוויות שלהם בעבר ועל התקוות שלהם לעתיד. כל אלה מהווים מבחינתנו ומבחינתם את החוט המקשר בין העבר ובין העתיד.

img-3

הפרויקט ברחוב הגדוד העברי ברעננה הוא אחד מעשרות פרויקטים שחברת רותם שני מקדמת ומבצעת. במסגרתו החברה בונה בימים אלה 7 בניינים בני 6-7 קומות ובהם 219 דירות, תחת 7 בניינים ישנים בהם היו 84 דירות.

img-4

הדרך המשותפת של החברה והדיירים, החלה לפני כמה שנים, כאשר 4 מתוך שבעת הבניינים לא הצליחו להגיע להבנה עם היזם שהוביל את הפרויקט בעבר ועצרו את התהליך מולו.
שני בניינים מתוך הארבעה פנו לחברת רותם שני ובקשו מהם לקדם את הפרויקט במתכונת אותה הציע היזם הקודם, לרבות התכנון שהציג האדריכל הקודם, ומשנעתרו הפרויקט יצא לדרך.
בהמשך בחרו שני בניינים נוספים ברחוב לנצל את ההזדמנות וחתמו גם הם מול החברה ואז גויסו שני הבניינים שפרשו מההסכם עם היזם הקודם ובניין נוסף ברחוב המעפילים.
בחברה מספרים: “אנו מאמינים כי שבעת הבניינים הנוכחיים יביאו בעקבותיהם בניינים נוספים מהאזור, בזכות השגרירים המעולים שלנו מהפרויקט”.
ההצלחה בגיוס הבניינים הנוכחיים נשענת משום שהצלחנו לייצר עבור הדיירים אווירה קשובה, גלויה וכנה, והענקנו לכל אחת ואחד מהם מענה מקצועי ורגשי כאחד.
כך למדנו כי הדיירים קשורים בעבותות לשכונה ולקהילה שהם בנו במו ידיהם, ומעוניינים לשמר אותה גם בפרויקט החדש. לכן לצד התמורה האיכותית שהענקנו להם, שימרנו והעצמנו את האווירה באמצעות פיתוח גינות קהילתיות, שמעניקות לדיירים את נקודת המפגש החשובה להם.

img-5

האתגרים התכנוניים הגדולים ביותר הם משימה אפשרית!

סוגיית הסביבה התכנונית מהווה בחלק לא מבוטל של המקרים בפרויקטים בהתחדשות עירונית, את הסיבה בעטיה חברות התחדשות עירונית מוותרות על פרויקטים מורכבים. המומחיות התכנונית שפתחה רותם שני מובילה לכך שפרויקטים שיזמים אחרים זנחו, מצליחים להתגשם, בזכות יצירתיות ונחישות. אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא הפרויקט של החברה בגבעת הפרחים בתל אביב.
אסף אריכא, סמנכ”ל התכנון של החברה מספר: הפרויקט שלנו ברחוב שלונסקי בשכונת גבעת הפרחים בתל אביב, מוכיח שוב, שהתחדשות עירונית בבניינים שנבנו בשנות התשעים של המאה הקודמת אפשרית:
שני הבניינים נבנו בשיטת פל-קל, והוכרזו כמסוכנים ע”י הוועדה המקומית. כאשר אנחנו הגענו לפרויקט, לאחר שאחרים הרימו ידיים, הובלנו הסדר גישור בין בעלי הדירות והוועדה המקומית שהוביל לפתרון המבוי הסתום לאחר שנים ארוכות. לאחר השלמתו, הצלחנו לקבל את הנכונות של המדינה והעירייה לקידום פרויקט פינוי בינוי.
כדי להצליח במשימה שנדמתה כבלתי אפשרית, התמקדנו בשיח עם הדיירים, למדנו על הצרכים הייחודיים שלהם ויצאנו לדרך עם תכנית חדשה, שזכתה לרוח גבית מול רשויות התכנון בעיר”.
הפרויקט, עם השלמתו יכלול הקמת שני בניינים בני 11 קומות ובהם 95 דירות יוקרתיות ומעוצבות, שיעמדו בקנה אחד עם הסביבה העירונית שעוטפת אותם.

פרויקט Resort ברחוב הרצוג בנתניה גם הוא דוגמא מעוררת השראה ליצירתיות תכנונית: מדובר בפרויקט הכולל שני מגדלים בני 23-27 קומות ובהם 206 דירות, המגדיר מחדש מתחמי מגורים אורבניים בנתניה. גם כאן, רותם שני הבינה כי הדרך להגשמת החזון של הדיירים עוברת בקידום תב”ע הכוללת ניוד זכויות. אמנם מדובר במהלך תקדימי שהובילה החברה מול רשויות התכנון בנתניה, אולם שהבינו בעירייה כי מדובר במהלך שמשנה את המציאות העירונית באזור, הם העניקו לפרויקט אישור והוא יצא לדרך.

img-6

פרשנות חדשנית לנוסטלגיה אישית וקהילתית

“הדיירים שלנו מבינים כי לא די במטרג’ בדירה, במעלית ובמרפסת, כדי לקדם התחדשות עירונית. הם רואים בפרויקטים הזדמנות לייצר עבורם סביבת מגורים עדכנית, שמגדירה מחדש את הממשקים שלהם עם הדירה, הבניין והסביבה, ומעניקה להם פרשנות חדשנית ומרגשת שמדגישה את האופי הקהילתי שנרקם בהם”, אומרת דליה טוריסקי ומוסיפה: “כאשר אנו ניגשים לתכנן מתחם מגורים, אנו מקדישים תשומת לב יתרה לסיפורים שנרקמו בדירות, בבניינים ובחצרות, אנו מקשיבים לחלומות של הדיירים, הולכים לשולחנות השרטוט ומעירים את כל אלה לחיים”.

בפרויקט ריזורט, השוכן נגיעה מחוף ניצה בנתניה, הצגנו לדיירים סביבת מגורים שמעלה על נס את העיר התוססת שעוטפת אותם, את חוף הים ואת הרצון בחיים פעילים ובריאים. לכן שילבנו בפרויקט שבילי הליכה פסטורליים, עצי נוי, כרי דשא נרחבים, פינות ישיבה פתוחות לבריזה המשכרת וכיכר BALANCE מרכזית, המשלבת דק לתרגול האיזון בין הגוף והנפש.
בחללים המשותפים בבניינים שילבנו חדר כושר, חללי עבודה משותפים ולאונג’ יוקרתי, המזמינים את הדיירים ליהנות ממגוון פונקציות ופעילויות.

בפרויקט הגדוד העברי התחברנו לקשר יוצא הדופן בין הדיירים לקהילה, ויצרנו עבורם סביבת מגורים מודרנית ויוקרתית, באמצעות תכנון סביבתי ייחודי ובו שלושה מתחמים קהילתיים בכל צמד בניינים. בכל אחד מהמתחמים פיאצה מרכזית מחופה בפרגולה ובה פינות ישיבה ועבודה, צמחיה עשירה היוצרת צל ואווירה פסטורלית, וגינה קהילתית עם ערוגות ועצי פרי.
עשינו זאת גם בפרויקט ברנדייס ברעננה, והיום אנו נמצאים בעיצומו של תהליך תכנוני למתחמים נוספים בערים כמו בית שמש, בנימינה, תל אביב ועוד. בכל אחד מהם, האתגר שלנו הוא לייצר בשורה מהותית שמחדשת ומרגשת את כל הנוגעים בדבר: את בעלי הדירות, את הרוכשים ואת הסביבה העירונית”.

img-7

הרוכשים מצביעים ברגליים

חברת רותם שני נמצאת בעיצומם של תהליכי המכירה בפרויקט Resort בנתניה ובפרויקט We-R ברעננה וניכר כי היצירתיות, הנחישות והתשוקה לחדש, משתלמות במיוחד גם בקרב רוכשי הדירות החדשות.
מהחברה מוסרים כי בפרויקט Resort, ששיווקו החל בשנה שעברה נמכרו כבר 70% מהדירות ובפרויקט We-R, ששיווקו החל בתחילת 2022 נמכרו כ- 65% מהדירות. טוריסקי אומרת בהקשר זה: קצב המכירות בפרויקטים שלנו מהווה מבחינתנו את העדות הטובה ביותר לשביעות הרצון של הדיירים שלנו. מגיעים אלינו לקוחות שהם משפחה וחברים של הדיירים הקיימים, ששמעו מהם על החוויה והדרך המשותפת שעשינו עימם, היו עדים לתהליכי התכנון וראו כיצד אנחנו מתייחסים לכל אתגר כהזדמנות לפרוץ עוד דרך חדשה וליצור עוד תקדים מרגש”.

 

מושגים שאתם חייבים להכיר לפני לקיחת משכנתא>> לחץ כאן

רוצים לקרוא עוד>> לחצו כאן

לפרוייקטים של רותם שני>> לחץ כאן

© כל הזכויות שמורות
לרותם שני יזמות והשקעות בלבד

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר.
כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב,
אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך.
יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר. כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב, אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך. יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.


© כל הזכויות שמורות לחברת רותם שני יזמות והשקעות בלבד