Blog

תכנון מתחמי מגורים מעוררי השראה

איך שמים את הדייר במרכז ויוצרים חווית מגורים שלמה? כדי ליצור מתחמי מגורים פורצי דרך יש לשים דגש על 5 היבטים מרכזיים אשר שמים זרקור על הדייר והסביבה.

לעיצוב ותכנון מתחם מגורים יכולה להיות השפעה משמעותית על איכות החיים של דייריו. חיוני להתחשב בצרכים וברצונות של מי שיתגורר במתחם בעת תכנון ועיצובו. המטרה היא ליצור קהילה שהיא לא רק פונקציונלית אלא גם כזו שמטפחת תחושת קהילה, בטיחות ונוחות. ברותם שני, אנו יוצרים מתחמי מגורים חדשניים ופורצי דרך המשלבים מרחבים ייעודיים למפגשים קהילתיים יחד עם תכנון סביבתי ייחודי מקדם קיימות.

ישנם מספר שיקולים מרכזיים בעת תכנון מתחמי מגורים מעוררי השראה המספקים חווית מגורים שלמה:

נגישות ונוחות

למיקומו של מתחם מגורים יש חשיבות מכרעת בקביעת נגישותו ונוחותו לדיירים. זה צריך להיות בסמיכות לשירותים חיוניים כמו בתי ספר, מרכזי קניות, מתקנים רפואיים, תחבורה ציבורית ומרכזי תעסוקה. בנוסף, יש לתכנן את המתחם תוך מחשבה על יכולת הליכה, עם שבילים מוארים היטב, מדרכות ופנסי רחוב לבטיחות הדיירים. לדוגמא, בפרויקט קריית שחקים הרצליה היוצר חוויה אורבנית מושלמת הכוללת נגישות מיידית ומלאה לתעסוקה, חינוך, פנאי, בילוי ותחבורה ציבורית. קרית שחקים תהווה בית ל- 307 משפחות שיתגוררו במגדלים יוקרתיים וייהנו ממעטפת שירותים מלאה מתחת לבית: בתי ספר וגנים, מוקדי תעסוקה איכותית, מתחמי מסחר, פנאי ובילוי וריאות ירוקות ומטופחות שיעניקו להם סביבה קהילתית מטופחת.

פרויקט קריית שחקים הרצליה נגישות ותחבורה ציבורית חברת רותם שני

מרכז תחבורה – קריית שחקים הרצליה

פרויקט קריית שחקים הרצליה - רותם שני

מתחם מסחר מגורים ותעסוקה – קריית שחקים הרצליה

מרחבים קהילתיים

מרחבים אלו ממלאים תפקיד משמעותי בחוויה הכוללת של מתחמי מגורים מעוררי השראה. הם יכולים לנוע מאזורים משותפים כגון: פארקים וגני שעשועים ועד למרכזי כושר, בריכות שחייה וספא. חשוב לקחת בחשבון את הצרכים והרצונות של הדיירים כאשר מחליטים על אילו שירותים לכלול במתחם. למשל, בפרויקט רותם שני RESORT הממוקם כ-250 מ’ מהים בצפון החדש של נתניה בחרנו לשלב שטחי החוץ המקיפים את הבניינים אשר כוללים שבילי הליכה פסטורליים, פינות ישיבה פתוחות וכיכר BALANCE מרכזית, המשלבת דק לתרגול האיזון בין הגוף והנפש. כל אלה לצד חדר כושר, חללי עבודה משותפים ולאונג’ יוקרתי, המזמינים את הדיירים ליהנות ממגוון פונקציות ופעילויות.

פרויקט הרצוג נתניה ריזורט RESORT חברת רותם שני מתחם ספורט

כיכר BALANCE – רותם שני RESORT נתניה

בטיחות וביטחון

בטיחות ובטחון הדיירים היא בעלת חשיבות עליונה. למתחם צריך להיות כניסות ויציאות מאובטחות, עם מערכות בקרת גישה כדי להגביל את הגישה לאנשים מורשים בלבד. נוכחותם של אנשי אבטחה יכולה לספק גם שקט נפשי לדיירים. בנוסף, המתחם צריך להיות מתוכנן מתוך מחשבה על בטיחות, עם אזורים משותפים ושבילי הליכה מוארים היטב, ויציאות חירום ממוקמות אסטרטגית ברחבי הבניין.

שטחי טבע ירוקים

שטח ירוק חיוני לרווחת הדיירים. הוא מספק מקום להירגעות, בילוי ומפגשים חברתיים. הכללת פארקים, גינות ושטחים ירוקים אחרים בתוך המתחם יכולה גם היא לעזור להפחית מתח ולשפר את הבריאות הנפשית. יתר על כן, שטחים ירוקים יכולים גם לספק בית לחיות בר ולעזור לשפר את איכות האוויר. לדוגמא, בפרויקט WE R רעננה הנמצא בלב רעננה בחרנו לשמר את הצביון הקהילתי שנשמר לאורך השנים בלב העיר, ראינו את הדיירים שמתגוררים וזיהינו את הצורך להשקיע בתכנון סביבתי ייחודי מקדם קיימות, עשיר בשטחי טבע ירוקים.

גינה אורגנית קהילתית WE R הגדוד העברי רעננה - רותם שני יזמות והשקעות

מתחם פיאצה מרכזית לצד גינה קהילתית – WE R רעננה

קיימות

קיימות הופכת חשובה יותר ויותר בתכנון ותכנון מתחמי מגורים. השימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, כגון חומרי בניין ממוחזרים, ומערכות חסכוניות באנרגיה, כגון: פאנלים סולאריים יכולים לעזור להפחתת זיהום הסביבה ולהוזיל את עלויות האנרגיה עבור הדיירים. בנוסף, הכללת תכונות חיסכון במים, כגון התקנים ייעודים לשירותים וראשי מקלחת, יכולה לעזור לחסוך במים ולהפחית עלויות.

לסיכום, עיצוב ותכנון מתחם מגורים הוא תהליך חשוב שיכול להיות בעל השפעה משמעותית על איכות החיים של דייריו. ברותם שני, אנו שמים את הדייר במרכז כדי להעניק חווית מגורים שלמה במתחמי מגורים מעוררי השראה על ידי התחשבות בנגישות ונוחות, מרחבים קהילתיים, בטיחות וביטחון, שטחים ירוקים וקיימות, תכנון יכול ליצור מתחמי מגורים שהם לא רק פונקציונלית אלא גם כאלו המטפחים תחושה של קהילה, בטיחות, נוחות ורווחה.

השאירו פרטים לקבלת מידע אודות פרויקטים בשיווק

אולי יעניין אותך גם

מחסני הנמל

© כל הזכויות שמורות
לרותם שני יזמות והשקעות בלבד

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר.
כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב,
אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך.
יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר. כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב, אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך. יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.


© כל הזכויות שמורות לחברת רותם שני יזמות והשקעות בלבד