Blog

שאלות ותשובות על התחדשות עירונית

לא ניתן להתעלם מכך: ליד הדירה שלך או בשכונה שלך, מתקיים פרויקט התחדשות עירונית!
חקרנו ופרטנו לכם תשובות לכל השאלות הכי נפוצות ומתבקשות.

לא ניתן להתעלם מכך, ליד הדירה שלך, או בשכונה שלך, מתקיים פרויקט התחדשות עירונית, הכנו את המאמר הבא עם תשובות לשאלות.

מה היא התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית הינה תהליך חידוש, חיזוק או החלפת בניינים קיימים. תכנית זו הוקמה לצורך יצירת סביבת מגורים בטוחה יותר, טובה יותר ונוחה יותר.  פרויקט יכול להיות בבניין בודד או במספר בניינים- מתחם ואף שכונה שלמה.

הליך זה גורם לשינוי במרקם הסביבתי, החברתי והאישי. בתהליך התחדשות עירונית מבוצע הגדלת מספר יחידות הדיור בבניין, חידוש הדירות הקיימות, או החלפתן בדירות חדשות , שיפור בטיחות המבנה מפני רעידות הדמה, ממ”ד ומעליות.

איך ומתי אפשר לעשות התחדשות עירונית בדירה בה אני גר?

בכל הקשור להתחדשות עירונית במגוריך, ניתן להוציא פרויקט לפועל במספר דרכים ואפשרויות, דרך היזם, דרך הרשות המקומית או דרך בעלי הדירות.

בכל עת ניתן לנסות ולהוציא תכנית להתחדשות עירונית בביתך. בין אם קבוצת בעלי דירות מתאגדת ופונה באופן עצמאי לעו”ד וליזם, ובין אם יזם פונה אל בעלי הדירות, בין אם בעלי הדירות פונים למנהלת להתחדשות עירונית או ישירות לרשות מקומית.

קצב קידום פרויקט התחדשות עירונית משתנה מעיר ורשות ותלוי בשיתוף פעולה בין הגורמים השונים בתהליך. לרוב, זמן קידום פרויקט נמשך 7-10 שנים.

בדיקת היתכנות- מה היא ומדוע עושים?

בשלב הראשוני על מנת שתוכלו לדעת ולהבין אם ניתן לבצע תכנית התחדשות עירונית (תמ”א 38 או פינוי בינוי) לבניין או בשכונת המגורים בה אתם גרים, יש לצאת לבדיקת היתכנות אשר מבקשת לבדוק זאת ובוחנת את התכנון והבניה במבנה הקיים והסביבה.

מה הם התכניות השונות בהתחדשות עירונית?

בהתחדשות עירונית ישנם 3 מתווים: פינוי בינוי, בינוי פינוי ותמ”א 38. חשוב ונחוץ להבין את ההבדלים ואת עיקרי הפרטי של התכניות.

פינוי בינוי- הורסים מבנה ישן, או מבנים ישנים שאינם עומדים בתקן בטיחות רעידות אדמה ובמקומם בונים מבנים חדשים תוך שדרוג הדירה, הבניין, המרחב הציבורי והסביבתי. בתכנית זו הדיירים זוכים לדירה חדשה, משודרגת לרוב מבחינת שטח גודלה, מרפסת חדשה, ממ”ד, חניה תת קרקעית, מעלית, פיתוח סביבתי, פיתוח ציבורי, שדרוג המרקם החברתי.

בינוי פינוי- תכנית בה היזם בונה בניין חדש בשטח חדש בסמוך לבניינים הקיימים שעתידים לעבור הליך הריסה. בסיום בניית המבנה החדש הדיירים עוברים לדירה החדשה בבניין החדש, לאחר מכן בסיום העברת כלל הדיירים באחריות היזם להרוס את הבניין הישן, לבנות מחדש ולאכלס דיירים נוספים. בתכנית זו היתרון הגדול שהדיירים לא גרים בדירה זמנית אלא ישירות עוברים לדירתם החדשה, שרואים את דירתם החדשה. מאתרים תחילה קרקע זמינה לבנייה לכן הדיירים יודעים ומכירים את סביבת המגורים החדשה שלהם.

גם בתכנית זו במסגרת התחדשות עירונית מקבלים דירה חדשה, תוספת מרפסת, ממ”ד, חניה, מעלית, פיתוח שטח סביבתי וציבורי.

תכנית תמ”א 38- תכנית אשר מעודדת חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. אשר מתחלקת לשני מסלולים, אחד לתוספות בניה על גבי בניין קיים תוך חיזוק המבנה והשני הריסה ובניה מחדש

מה לעשות לפני פניה ליזם לצורך ביצוע התחדשות עירונית?

בטרם בחירת יזם לצורך ביצוע פרויקט התחדשות עירונית בדירתך חשוב לוודא מספר דברים.

רקע אודות היזם, איתנות הפיננסית של היזם, ניסיון וותק של היזם, האם מומחה בתחום פרויקטים מסוג התחדשות עירונית? האם ישנם אכלוסים בפרויקטים שלו?

חשוב לבדוק האם היזם מכיר את סביבת מגוריך, האם ביצע פרויקטים דומים? לדוגמא: במידה ומדובר בתכנית להתחדשות עירונית במתחם, האם היזם כבר ביצע פרויקטים של מתחמים? חשוב להבין את סדר גודל הצלחת היזם לטובת הצלחת הפרויקט.

יש לוודא שהיזם מעניק לדיירים את מלוא הבטחונות הנדרשים. כמובן, שחשוב לגשת לעו”ד ולבדוק הכל בתיאום מול מחלקה משפטית.

אנו ברותם שני מכירים את כלל המתווים, מומחים לפרויקטים מסוג התחדשות עירונית בפרט פינוי בינוי ותמ”א 38. עם ניסיון של מעל ל-3 עשורים בנדל”ן, חברה ציבורית הנסחרת בבורסה עם חוסן כלכלי ואיתנות פיננסית.

אנו מומחים במציאת פתרונות ופיצוח אתגרים מורכבים בפרויקטים שונים עם הצלחה מוכחת בשטח ועם מאות בעלי קרקע ובעלי דירות מרוצים על הגשמת החלום.

השאירו פרטים לקבלת מידע אודות פרויקטים בשיווק

אולי יעניין אותך גם

מחסני הנמל

© כל הזכויות שמורות
לרותם שני יזמות והשקעות בלבד

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר.
כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב,
אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך.
יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר. כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב, אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך. יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.


© כל הזכויות שמורות לחברת רותם שני יזמות והשקעות בלבד