Blog

חשיבות תכנון נכון של מטבח: המפתח למטבח מעוצב, פונקציונלי ונגיש

מטבח הוא לב ליבו של הבית, מקום בו אנו מבשלים, אוכלים ומתכנסים עם משפחה וחברים. לכן, חשוב שיהיה מעוצב בצורה נכונה, תוך התחשבות בצרכים ובהעדפות האישיות שלנו.

ליאת הראל עיצוב פנים | רותם שני

צלם: אלעד גונן | ליאת הראל מעצבת פנים

תכנון נכון של מטבח הוא קריטי עבור יצירת חלל יעיל, מהנה ומרשים.

הנה כמה תובנות עיקריות שיעזרו לכם ליצור מטבח מעוצב, נגיש ונח לעבודה:

תכנון מותאם אישית:

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא להבין את הצרכים וההעדפות שלכם. כמה אנשים משתמשים במטבח? איזה סגנון בישול אתם מעדיפים? האם אתם זקוקים לאחסון רב? אסור לתכנן מטבח בלי להבין איך כל החלל מסביבו בנוי ונראה כולל מידות מדויקות וזאת כדי לא לטעות ולתכנן משהו שלא יעבוד בחלל כגון : העמדת אי גדול שלא משאיר מעברים נוחים. ככה תוכלו לתכנן מטבח שיתאים בצורה מושלמת לאורח החיים שלכם.

צלם: אלעד גונן | ליאת הראל מעצבת פנים

זרימת עבודה יעילה:

מטבח צריך להיות מתוכנן בצורה שתאפשר זרימת עבודה חלקה וקלה. משמעות הדבר היא מיקום נכון של הכיור, הכיריים, משטח העבודה והארונות. חשוב שתוכלו לנוע בקלות בין אזורים      שונים במטבח מבלי להיתקל במכשולים

 משולש העבודה:

משולש העבודה במטבח הוא האזור שבין הכיור, הכיריים ומשטח העבודה. זהו האזור שבו אנו מבצעים את רוב עבודות הבישול, ולכן חשוב שהוא יהיה קטן ככל האפשר ופונקציונלי ככל האפשר.

צלם: אלעד גונן | ליאת הראל מעצבת פנים

4. אחסון חכם:

אחסון הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר במטבח. חשוב לתכנן מערכת אחסון שתאפשר לכם לאחסן את כל כלי הבישול, האוכל והציוד שלכם בצורה מסודרת ונגישה. קיימות אפשרויות  אחסון רבות, החל מארונות ומדפים ועד למגירות וסלסלות

5. תאורה נכונה:

תאורה נכונה חשובה הן לפונקציונליות והן לאווירה של המטבח. חשוב שתהיה לכם תאורה חזקה מעל משטח העבודה, תאורה רכה באזור האכילה ותאורה אווירתית באזורים אחרים של המטבח.

6. בחירת חומרים:

בחירת החומרים עבור המטבח שלכם חשובה הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית. חשוב לבחור חומרים עמידים, קלים לניקוי ומתאימים לסגנון העיצוב שלכם.

צלם: אלעד גונן | ליאת הראל מעצבת פנים

7. נגיעות אישיות:

הדרך הטובה ביותר להפוך את המטבח שלכם למקום ייחודי היא להוסיף לו נגיעות אישיות. זה יכול להתבצע באמצעות שיש מעניין,  תמונות, צמחים, כלי מטבח צבעוניים או אביזרים אחרים שמעניקים לכם תחושה של בית

8. פרזול איכותי:

פרזול איכותי הוא חיוני עבור תפקודו התקין והאורך של המטבח שלכם. ודאו שאתם בוחרים צירים חזקים, מסילות איכותיות ומגירות נוחות לשימוש. פרזול איכותי יהפוך את השימוש  במטבח שלכם לחוויה נעימה ויעילה יותר

לסיכום, תכנון נכון של מטבח הוא תהליך חשוב שדורש מחשבה רבה. תוך הקפדה על העקרונות, תוכלו ליצור מטבח מעוצב, פונקציונלי ונגיש שיהיה לכם תענוג להשתמש בו לאורך זמן.

בחירת חזיתות המטבח תשפיע גם על העיצוב שלכם וגם על הכיס שלכם ולכן זה שלב שבו צריך לבצע התאמות לריצוף של הדירה ולסגנון שבחרתם לחיות איתו.

טיפ: מומלץ לבקר באולם תצוגה של מטבחים ולראות את סוגי החזיתות השונים מקרוב. כך תוכלו לקבל מושג טוב יותר לגבי המראה והתחושה של כל סוג חזית, ולעשות בחירה מושכלת יותר.

 לסיכום, תכנון נכון של מטבח הוא תהליך חשוב שדורש מחשבה רבה. על ידי הקפדה על העקרונות שהוזכרו לעיל, תוכלו ליצור מטבח מעוצב, פונקציונלי ונגיש שיהיה לכם תענוג להשתמש בו.

 

ליאת הראל סטודיו לעיצוב ואדריכלות

נייד 050-6781891

דוא״ל Liat@lrl.co.il

 

להצטרפות למועדון הלקוחות LIFE ולהטבות נוספות לחצו כאן

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר.
כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב,
אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך.
יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר. כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב, אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך. יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.


© כל הזכויות שמורות לחברת רותם שני יזמות והשקעות בלבד

מועדון הלקוחות של קבוצת רותם שני, מעניק לכם גישה מוקדמת למבצעי פריסייל ומחירים חד פעמיים לרכישת דירה, הטבות בלעדיות במגוון בתי עסק והנחות שוות ממתינות רק לכם.

לקבלת ההטבות השאירו פרטים