Blog

צבע השנה הנבחר לשנת 2024 – מאת טולמנ’ס

כל מה שצריך לדעת על הצבע שנבחר מתוך מניפת הצבעים של PANTON לייצג את השנה הקרובה

לירון שוורץ גילת - סמנכ"לית עיצוב טולמנ'ס | 13/2/24

img-2

צילום: עמית גירון

“מדי חודש דצמבר נושא עולם העיצוב את עיניו לקראת החלטת אוטוריטת הצבעים האמריקאית PANTONE על בחירת צבע השנה הקרובה. הבחירה בצבע השנה מתייחסת תמיד למה שקורה סביב. להכרזה שכל תעשיית העיצוב מחכה לה, הנעשית בתום התכנסות של ועדה סודית, יש כוח כלכלי עצום, והיא טומנת בחובה גם רצון לשינוי חברתי ותודעתי”. כך כותבת לירון שוורץ גילת – סמנכ”לית עיצוב טולמנ’ס.

מומחי פנטון מסבירים שבחירת צבע השנה נעשית תוך הסתכלות רחבה על המתרחש בעולם, בכל הזירות והתחומים, משוק הכלכלה, דרך הנעשה בתעשיית הבידור וכלה באירועים תרבותיים. כסמנכ”לית העיצוב של טולמנ’ס, מסקרן היה לראות האם תהליך קבלת ההחלטה לגבי הצבע שיבלוט ב-2024, ייקח בחשבון את המציאות הנוראית, האישית שלנו שהפכה נחלת העולם כולו.

 

 

img-3

כלי אוכל למותג הצרפתי REVOL

בסוף שנת 2023 כאן בישראל, טולטלנו במלחמה שממשיכה ללוות אותנו. במקביל, מלחמת אוקראינה רוסיה ממשיכה מבלי שנראה סופה, ונדמה שהעולם כולו חווה שינויים פוליטיים, חברתיים ואקלימיים בחוסר יציבות כללי.

צבע השנה שנבחר לשנת 2024 על ידי מומחי פנטון, נושא את השם פלומת אפרסק. כינוי המלא הוא PANTONE 13-1023 Peach Fuzz, והגוון שלו נבחר מתוך ציפייה וכוונה לרכות, חום, נעימות, רכות וחסד. כלומר, כל מה שהוא ההיפך ממלחמה.

 

 

img-4

פנטון

לפני כשנה, כתגובה למשבר ההומניטרי המתרחש באוקראינה בשל המלחמה עם רוסיה, פרסמה חברת הצבעים פנטון איתות תמיכה כשהכריזה, בנוסף לצבע השנה, על שני צבעים נוספים “כחול חופשי וצהוב אנרגטי”, שהם צבעי דגל הלאום של אוקראינה.

מאז ומתמיד יש לצבעים השפעה עמוקה על המציאות שאנחנו חווים, על התחושות ועל הרגשות שלנו ולא רק בהקשר של אופנה, עיצוב ואמנות. אם נבחן את ההיסטוריה, נוכל לראות שהצבעים המובילים בכל עשור או תקופה מחוברים באופן ישיר לאירועים היסטוריים ותרבותיים. השימוש בצבעים, בהקשר הזה, קורה לעיתים באופן מכוון כדי ליצור תחושה מסוימת בקרב אוכלוסיות שונות.

img-5

שולחן קפה DLM למותג הדני HAY

מלחמת העולם השנייה היא דוגמה טובה, כי היא הביאה איתה הרבה שינויים תרבותיים וחברתיים שבאו לידי ביטוי גם בשימוש בצבעים. בתקופה הקשה של המלחמה, עבד הממשל האמריקאי שעות נוספות כדי לחזק את המורל הצבאי והאזרחי, בין היתר נעשה שימוש בכרזות תעמולה פטריוטיות שנועדו לחזק את האופטימיות והתקווה אצל האזרחים. בתקופה הזו שלטה ברחוב פלטת הצבעים האמריקאית שכללה גווני כחול ואדום.

בתום המלחמה החיילים שבו הביתה, למדו באוניברסיטאות, הקימו בתים ומשפחות ועם האווירה החדשה התחלפו גם הצבעים הבולטים. צבעים פסטלים כמו ורוד, כחול וטורקיז הפכו לאופנתיים ושידרו חום ושמחה.

הצבע הלבן נושא איתו משמעות אוניברסלית ידועה. הדגל הלבן מהווה סימן היכר בינלאומי לכניעה, הפוגה או הפסקת אש.

משמעותם של צבעים משתנה בין תרבויות שונות ותקופות שונות, כפי שקרה עם הצבע הצהוב שממלא את הרחוב בימים אלו והפך לצבע המסמן את המאבק להשבת החטופים. השימוש בצבע הצהוב נולד עוד קודם לכן, במלחמת האזרחים, אז היו נשות החיילים האמריקאיים מסמנות את העצים בסרטים צהובים עד שובם של האהובים שלהן מהקרב.

אולי זה מקרי ששתי המשמעויות התחברו להן יחד, ואולי לא, אבל זה רק מוכיח כמה גדולה המשמעות של צבעים, גם בימי מלחמה.

 

אנו ברותם שני, שמים דגש רב על דירות בתכנון מיטבי, עם חללי אירוח מרווחים אשר יהוו מקום לביטוי יצירתי ע”י עיצוב תואם. מאמינים שהבית שלנו הוא המקום הבטוח שלנו, המקום שלנו בו אנו מעבירים את מרבית זמננו במיוחד בעת משברים. בואו לבחור את הדירה הבאה שלכם במגוון הפרויקטים שלנו.

להצטרפות למועדון הלקוחות LIFE ולהטבות נוספות לחצו כאן

img-6

כל מה שצריך לחיים יפים

טולמנ’ס דוט, מבית טולמנ’ס, הינו בית ישראלי למותגי עיצוב בינלאומיים. החברה הוקמה בשנת 2018 מתוך שאיפה להציג ולהנגיש את כל מה שמעניין בזירת העיצוב הבינלאומי העדכני: קולקציות של מותגי עיצוב חדשים וותיקים שמדברות את הערכים של הזמן הזה.

 

© כל הזכויות שמורות
לרותם שני יזמות והשקעות בלבד

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר.
כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב,
אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך.
יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.

כל ההדמיות הינן להתרשמות בלבד ולא תחייבנה את החברה. החברה מחויבת אך ורק לתכניות המצורפות להסכמי המכר. כל המידע המופיע באתר, לרבות אך לא רק: סרטונים, הדמיות, תכניות, עיצוב פנים וחוץ, אביזרים, פרטים ריצוף וחיפוי, מידות פתחים (לרבות גודל ומיקום), פיתוח סביבתי, ייעודי מקרקעין, ריהוט, וכיו”ב, אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות מצד החברה ומופיע לצורך המחשה והתרשמות בלבד. בעת השארת פרטים בטופס התקשרות הינך מאשר פנייה טלפונית וכן SMS בנושא פנייתך. יחידות דיור בתכנון, בביצוע ובשיווק – כולל יחידות דיור בחברת הבת “רותם שני אלה” נכון לתאריך 12/22 לאחר בחירת נציגות ובמו”מ משפטי.   טל”ח.


© כל הזכויות שמורות לחברת רותם שני יזמות והשקעות בלבד

img-11

מועדון הלקוחות של קבוצת רותם שני, מעניק לכם גישה מוקדמת למבצעי פריסייל ומחירים חד פעמיים לרכישת דירה, הטבות בלעדיות במגוון בתי עסק והנחות שוות ממתינות רק לכם.

לקבלת ההטבות השאירו פרטים